Rail Magazine 326
Europa
In RM 326 staat op bladzijde 38 onder de titel “Serie 111 tussen Rheine en Münster verleden tijd”, “Op vrijdag 12 juni reed voor het laatst een personentrein getrokken door een DB 111 tussen Rheine en Münster”. Dit is niet juist gebleken want de treinen van de RE 15 Münster – Emden rijden nog steeds met de DB serie 111.
Op bladzijde 41 staat in de levensloop van de 232 001 geschreven “04-1976 …. Verkocht aan de Hersfelder Kreisbahn waar de nu genummerde V 30 werd ingezet voor het rijden van zware kalktreinen”. De Hersfelder Kreisbahn reed geen kalktreinen maar zware treinen met kalizout uit de mijnen van K&S in Philippsthal en Heringen.
Productnieuws
In Rail Magazine 326 is in het artikel over de zandwagens van de Staatsspoorwegen vermeld dat het Roco-model in tijdperk IIIa thuis hoort. Dat is onjuist, dat moet tijdperk IIIb-c zijn. De fout is ontstaan door de aanname dat de zandwagen bij de tezelfdertijd verschenen set van acht NS-goederenwagens, die wel in tijdperk IIIa thuis horen, paste. Zoals in de tekst is aangegeven, ontbreekt juist bij de zandwagen het woord Nederland op de zijwanden en daardoor hoort de wagen thuis in een latere periode, namelijk 1954-1966, en dat is tijdperk IIIb-c. Ook is gebleken dat onder catalogusnummer 46012 nog veel meer zandwagens zijn verschenen, onder andere de 942 3 107, 113, 118 en 135. Voorts is in het productnieuws van Exact-train helaas een verkeerd internetadres van de Gbs-wagens opgenomen, de juiste url is mck-h0.dk/kategori/dsb-gbs.