Na drie succesvolle uitgaves verschijnt bij Uquilair binnenkort een vierde boek over grensbaanvakken: Hengelo – Bad Bentheim. Aanvankelijk domineerde hier de DB-stoomtractie, later afgelost door dieseltractie en ten slotte bijna geheel overgenomen door elektrische locs van NS. Klinkende namen als de “Holland-Scandinavië Express”, “Nord-West Express” en “Hoek-Warszawa Express” bepaalden jarenlang het beeld van het langeafstandsverkeer op dit baanvak. Bad Harzburg, Berlijn, Kopenhagen en Warschau waren populaire bestemmingen. De politieke ontwikkelingen in Duitsland zorgden in de jaren negentig voor een versterking van het aantal verbindingen naar Berlijn. Het goederenverkeer op deze lijn stond qua omvang lange tijd in de schaduw van het reizigersverkeer, hoewel de toegenomen concurrentie op het spoor ook hier voor meer afwisseling zorgt.
Treinen in Beeld 11 | Het grensbaanvak Hengelo – Bad Bentheim 1961-2014
€19.95 incl. BTW
Treinen in Beeld 11 | Het grensbaanvak Hengelo – Bad Bentheim 1961-2014
€19.95 incl. BTW
Hengelo – Bad Bentheim. Aanvankelijk domineerde hier de DB-stoomtractie, later afgelost door dieseltractie en ten slotte bijna geheel overgenomen door elektrische locs van NS. Klinkende namen als de “Holland-Scandinavië Express”, “Nord-West Express” en “Hoek-Warszawa Express” bepaalden jarenlang het beeld van het langeafstandsverkeer op dit baanvak. Bad Harzburg, Berlijn, Kopenhagen en Warschau waren populaire bestemmingen. De politieke ontwikkelingen in Duitsland zorgden in de jaren negentig voor een versterking van het aantal verbindingen naar Berlijn. Het goederenverkeer op deze lijn stond qua omvang lange tijd in de schaduw van het reizigersverkeer, hoewel de toegenomen concurrentie op het spoor ook hier voor meer afwisseling zorgt.
Extra informatie
Gewicht | 0.525 kg |
---|---|
ISBN | 978-90-71513-87-4 |
Inhoud | 128 bladzijden |
Formaat | 23 x 16 cm |