Treinen in Beeld 4 | Het grensbaanvak Venlo – Kaldenkirchen 1962-2012

19.95 incl. BTW

Treinen in Beeld 4 | Het grensbaanvak Venlo – Kaldenkirchen 1962-2012

19.95 incl. BTW

Binnenkort verkrijgbaar, gelimiteerde oplage! 

Beschikbaar via nabestelling

Binnenkort verkrijgbaar, gelimiteerde oplage! 

Dit boek geeft een beeldverslag van het grensbaanvak Venlo – Kaldenkirchen tussen 1962 en 2012. In 1962 domineerden DB-stoomlocs dit baanvak nog, maar sinds 1965 werden ze afgelost door dieseltractie. De elektrificatie in 1968 bracht voor het reizigersverkeer de E-locs van de DB tot in Venlo waar de locomotief gewisseld werd. Naast D-treinen zoals de “Austria Express” heeft Venlo ook de opkomst en neergang van het buurlandverkeer naar Keulen meegemaakt. Hierin waren aanvankelijk Plan K en Plan N-rijtuigen actief, later ook ICR en DB-rijtuigen. Tot aan  de opening van de Betuweroute was Venlo de belangrijkste grensovergang voor goederenverkeer van de Rotterdamse haven naar het Europese achterland.