Van TEE tot TGV (deel 2)

19.95 incl. BTW

Van TEE tot TGV (deel 2)

19.95 incl. BTW

<< Verschijnt binnenkort >>

25 jaar Thalys (deel 2)

Toen op 2 juni 1957 de eerste TEE van Amsterdam naar Parijs reed werd een ludieke race georganiseerd. De beroemde KLM-vlieger Adriaan Viruly ging met de trein. Tegelijkertijd vertrok een vliegtuig van Schiphol, met aan boord een journalist van De Telegraaf. De trein moest het echter nog afleggen tegen het vliegtuig:  de journalist was het eerst in het hartje van Parijs. Hoe zou deze wedstrijd verlopen zijn als hij nog eens overgedaan werd? De Thalys legt het traject nu immers in ruim drie uur af.

Op 14 december 2022 was het 25 jaar geleden dat de eerste reizigers per Thalys naar Duitsland reden. Deel 2  ‘Van TEE tot TGV’ toont de geschiedenis van de Thalys, die al vanaf 2 juni 1996 commerciële diensten uitvoert vanaf Amsterdam. Aandacht wordt ook besteed aan de ontwikkeling van de infrastructuur, in het bijzonder die van de HSL-Zuid. Daarnaast wordt de relatie met andere hogesnelheidstreinen zoals de Eurostar, ICE en Fyra belicht, en niet in de laatste plaats die met het vliegverkeer.

Inhoud: 160 bladzijden, volledig in kleur.

Artikelnummer: VERSCHIJNT BINNENKORT Categorieën: , ,

<< Verschijnt binnenkort >>

25 jaar Thalys (deel 2)

Toen op 2 juni 1957 de eerste TEE van Amsterdam naar Parijs reed werd een ludieke race georganiseerd. De beroemde KLM-vlieger Adriaan Viruly ging met de trein. Tegelijkertijd vertrok een vliegtuig van Schiphol, met aan boord een journalist van De Telegraaf. De trein moest het echter nog afleggen tegen het vliegtuig:  de journalist was het eerst in het hartje van Parijs. Hoe zou deze wedstrijd verlopen zijn als hij nog eens overgedaan werd? De Thalys legt het traject nu immers in ruim drie uur af.

Op 14 december 2022 was het 25 jaar geleden dat de eerste reizigers per Thalys naar Duitsland reden. Deel 2  ‘Van TEE tot TGV’ toont de geschiedenis van de Thalys, die al vanaf 2 juni 1996 commerciële diensten uitvoert vanaf Amsterdam. Aandacht wordt ook besteed aan de ontwikkeling van de infrastructuur, in het bijzonder die van de HSL-Zuid. Daarnaast wordt de relatie met andere hogesnelheidstreinen zoals de Eurostar, ICE en Fyra belicht, en niet in de laatste plaats die met het vliegverkeer.

Inhoud: 160 bladzijden, volledig in kleur.