Roef Ankersmit – Fotografie op het spoor

49.90 incl. BTW

Roef Ankersmit – Fotografie op het spoor

49.90 incl. BTW

>>VERSCHIJNT BINNENKORT<<
Let op: Dit boek is nog in productie. Bestel nu en ontvang het boek als eerste zodra het leverbaar is.

Het boek bevat foto’s van de spoorwegen in Nederland die Roef Ankersmit vanaf 1955 heeft gemaakt. Daarbij ligt de nadruk op de eerste twintig jaar. De foto’s zijn ingedeeld op onderwerp en bij elke is een korte beschrijving opgenomen. Op deze wijze krijgt de lezer een, zij het fragmentarisch, beeld van hoe het spoor in die tijd functioneerde en was opgenomen in de omgeving.
De nadruk ligt op het goederenvervoer omdat dit in de loop der jaren grondig is veranderd. Het vervoer van stukgoederen is geheel van het spoor verdwenen, dat van wagenladingen komt nog maar heel beperkt voor en van alle rangeerstations is alleen het betrekkelijk nieuwe Kijfhoek overgebleven. Het vervoer van bulkladingen in complete treinen en containers is daarentegen flink toegenomen. Veel aandacht gaat uit naar kleine los-/laadplaatsen, aansluitingen en lijnen die niet meer bestaan.
Bij het reizigersvervoer wordt een aantal diensten getoond die in de loop der jaren veel veranderingen hebben ondergaan, niet alleen qua materieel maar ook qua dienstregeling.
Aan het einde van het boek staan foto’s van diverse onderwerpen, zowel wat betreft goederenvervoer als plaatselijke situaties die in de loop der jaren grondig zijn veranderd.

Dit alles wordt met zo’n 600 foto’s zichtbaar gemaakt, waarvan 500 stuks dateren van vóór 1975.

Artikelnummer: VERSCHIJNT BINNENKORT Categorie: Tags: , , , ,

>>VERSCHIJNT BINNENKORT<<
Let op: Dit boek is nog in productie. Bestel nu en ontvang het boek als eerste zodra het leverbaar is.

Het boek bevat foto’s van de spoorwegen in Nederland die Roef Ankersmit vanaf 1955 heeft gemaakt. Daarbij ligt de nadruk op de eerste twintig jaar. De foto’s zijn ingedeeld op onderwerp en bij elke is een korte beschrijving opgenomen. Op deze wijze krijgt de lezer een, zij het fragmentarisch, beeld van hoe het spoor in die tijd functioneerde en was opgenomen in de omgeving.
De nadruk ligt op het goederenvervoer omdat dit in de loop der jaren grondig is veranderd. Het vervoer van stukgoederen is geheel van het spoor verdwenen, dat van wagenladingen komt nog maar heel beperkt voor en van alle rangeerstations is alleen het betrekkelijk nieuwe Kijfhoek overgebleven. Het vervoer van bulkladingen in complete treinen en containers is daarentegen flink toegenomen. Veel aandacht gaat uit naar kleine los-/laadplaatsen, aansluitingen en lijnen die niet meer bestaan.
Bij het reizigersvervoer wordt een aantal diensten getoond die in de loop der jaren veel veranderingen hebben ondergaan, niet alleen qua materieel maar ook qua dienstregeling.
Aan het einde van het boek staan foto’s van diverse onderwerpen, zowel wat betreft goederenvervoer als plaatselijke situaties die in de loop der jaren grondig zijn veranderd.

Dit alles wordt met zo’n 600 foto’s zichtbaar gemaakt, waarvan 500 stuks dateren van vóór 1975.