Leasemaatschappij Alpha Trains heeft Stadler Rail (Pankow) definitief opdracht gegeven om acht FLIRT-treinstellen te bouwen voor het grensoverschreidende vervoer tussen Duitsland en Nederland. Ze worden door Alpha Trains verhuurd aan Keolis, dat het vervoerscontract voor het ‘Teutoburger Wald-Netz’ in handen heeft. Onderdeel daarvan is de lijn Bielefeld – Bad Bentheim – Hengelo (RB61 / Wiehengebirgs-Bahn), waarop de nieuwe stellen vanaf december 2017 in dienst moeten komen. Dit zal gebeuren onder de merknaam Eurobahn. De acht FLIRTSs zijn geschikt voor 15 en 25kV wisselspanning en 1,5kV gelijkspanning. Ze worden uitgerust met de detectiesystemen PZB 90 (Duitsland), ATB (Nederland) en ETCS Level 2.
Al in het najaar van 2014 werd bekend gemaakt dat Keolis/Eurobahn vanaf december 2017 de diensten op het Teutoburger Wald-Netwerk mocht gaan verzorgen. Echter, concurrent Westfalenbahn maakte daartegen bezwaar. In juli 2015 echter besloot de Westfalenbahn haar aanklacht in te trekken en kon het contract met Keolis/Eurobahn definitief getekend worden. Naast de nieuwe FLIRT-treinen zal Keolis/Eurobahn ook negentien FLIRT’s, die nu door de Westfalenbahn gebruikt worden, overnemen. Deze zijn ook eigendom van Alpha Trains.
Stadler Rail heeft toegezegd dat het haar uiterste best zal doen om, ondanks de vertraging bij het tekenen van het contract, de stellen toch in december 2017 beschikbaar te hebben.