Industrielocomotieven

39.00 incl. BTW

Industrielocomotieven

39.00 incl. BTW

Industriespoor blijft doorgaans verborgen achter muren, hekken en ­barse portiers. Voor dit boek gingen de fabriekspoorten en archieven echter open. Het bleek dat op de spooraansluitingen van Neder­landse bedrijven de eerste motor­locomotieven veel eerder verschenen dan bij de NS. In totaal zijn er meer dan vierhonderd geweest. ­

Categorie: Tags: , , , ,

Motorlocomotieven op Nederlandse raccordementen en industriespoor

Industriespoor blijft doorgaans verborgen achter muren, hekken en ­barse portiers. Voor dit boek gingen de fabriekspoorten en archieven echter open. Het bleek dat op de spooraansluitingen van Neder­landse bedrijven de eerste motor­locomotieven veel eerder verschenen dan bij de NS. In totaal zijn er meer dan vierhonderd geweest. ­

Tussen 1950 en 1965 was het de gouden tijd van de industrie­tractie en werden in Nederland tien tot twintig nieuwe ­industrie­locomotieven per jaar geleverd. Maar nog steeds bezitten ­enkele tientallen particuliere bedrijven samen bijna tweehonderd locomotieven. Meestal zijn die als industrielocomotief gebouwd, maar er zijn ook afdankertjes van de NS en DB bij.

Alle tractievormen komen aan bod, van rangeerpaard tot locomotief met afstandbesturing.

Extra informatie

Gewicht 1.750 kg
ISBN

978-90-71513-64-0

Inhoud

288 bladzijden

Formaat

23,5 x 29,7 cm