De Beneluxdienst Amsterdam – Brussel

19.95 incl. BTW

De Beneluxdienst Amsterdam – Brussel

19.95 incl. BTW

Zestig jaar samenwerking tussen NS en NMBS

Misschien bestaat er geen treinserie waar in de loop der jaren zoveel variatie aan materieelsamenstellingen te zien is geweest als in de Beneluxdienst. Het begon allemaal op 29 september 1957, toen een stroomlijntreinstel Mat ’57 een eerste rit met reizigers tussen Amsterdam en Brussel maakte. In 2017, zestig jaar later, rijdt de Beneluxtrein nog steeds, zij het allang niet meer met de legendarische Hondekoppen. Het tijdperk van “de Benelux” wordt slechts onderbroken door de periode tussen het begin en einde van de Fyra-dienst.
In het boekje wordt geheel in kleur een beeld geschetst van de Beneluxdienst vanaf de beginperiode tot aan de huidige tijd. Behalve variatie in materieel, niet in de laatste plaats veroorzaakt door dikwijls optredende materieeldefecten, laat het boek een beeld zien van een in de loop der jaren veranderende infrastructuur tussen Amsterdam en Brussel.

Zestig jaar samenwerking tussen NS en NMBS

Misschien bestaat er geen treinserie waar in de loop der jaren zoveel variatie aan materieelsamenstellingen te zien is geweest als in de Beneluxdienst. Het begon allemaal op 29 september 1957, toen een stroomlijntreinstel Mat ’57 een eerste rit met reizigers tussen Amsterdam en Brussel maakte. In 2017, zestig jaar later, rijdt de Beneluxtrein nog steeds, zij het allang niet meer met de legendarische Hondekoppen. Het tijdperk van “de Benelux” wordt slechts onderbroken door de periode tussen het begin en einde van de Fyra-dienst.
In het boekje wordt geheel in kleur een beeld geschetst van de Beneluxdienst vanaf de beginperiode tot aan de huidige tijd. Behalve variatie in materieel, niet in de laatste plaats veroorzaakt door dikwijls optredende materieeldefecten, laat het boek een beeld zien van een in de loop der jaren veranderende infrastructuur tussen Amsterdam en Brussel.

Extra informatie

Auteur

Jimmy Langeveld

Andere suggesties…